söndag 14 oktober 2012

Veckosluts slut

 Spännande helg. Många intressanta inlägg i twitter. Några intressanta mail också men det börjar avta. Finns en del människor som inte gillar det jag skriver ibland. Speciellt inte om jag skriver om att alla människor oavsett vart man härstammar ifrån är lika mycket värda. år en hel del reaktioner när jag skriver att sexuellläggning inte förändrar människovärdet. Som sagt jag får en del spännande mail från diverse personer när jag skrivit något här i bloggen. Ofta folk som tycker jag ska komma ut i verkligheten och se vad invandrarna ställer till med. Jag är ganska mycket ute i verkligheten bara så ni vet. Många olika anbud har det kommit från diverse religiösa grupper som tycker jag ska komma och prata med äldsteråd och predikanter så jag får veta att homosexuallitet är en sjukdom som går att bota. Jag svarar nästan aldrig på dessa mail för jag har förlite fritid. Däremot svarar jag på mail när folk undrar var jag fått uppgifter ifrån och hur jag tänker. Folk som är villiga att höra varför jag skriver om de inte tycker det gått fram i inlägget. Jag tar gärna kritik och har någon en bättre idé än jag så kan det hända att jag reviderar mina åsikter. Jag skriver i min blogg och jag tycker det är kul att så många läser vad jag skriver därför är jag också beredd på att få kritik när folk inte håller med. Jag skriver ju vad jag tycker och tänker och enligt mig själv har jag ju rätt men det betyder inte att alla andra måste tycka det.
 
Varför tar jag upp detta då? Jo Marcus Birro är lite förbannad om man får tro hans tweets. Massa idioter, komiker och B-kändisar som tycker saker om honom. Kanske det är så Marcus är ganska ettrig när han kritiserar saker och ting och då kan det hända att andra reagerar likadant som han gör. Ingen är oantastlig om man ger sig in i debatten i ett ämne. Borde väl han veta som är självlärd. Han kanske missade det i sin utbildning. Varför ger jag mig på honom igen? Jag blir så trött på att skribenter tror dom är fridlysta. Förr var det inte lika lätt att attackera krönikor och liknande om man inte höll med. Idag är det plättlätt även om man inte når ut till så jättemånga.
 
Intressant i veckan också att SD ska städa vad det gäller rasistiska uttalnaden. Vad ska Kent Eneroth och Björn Söder ha för sig nu då. Politiska vildar eller hitta ett nytt parti att förafram sina åsikter i? Kan bli en spännande höst.
 
Såg en spännande dokumentär av BBC om Scientologerna i kväll. Jag har lite funderingar kring denna organisation eller sekt som en del benämner det, kanske med all rätt. Medlemmarna avråds bestämt att se på t.ex nyheter och samhällsprogram. De har inget privatliv utan allt måste gå genom organisationen. En kvinna hade gjort två aborter för att hon hade att välja på det eller gå ur organisationen. Hon kunde inte få stöd av sin man då han var placerad 300 mil därifrån och hon fick inte ringa och diskutera saken med honom. Så fort BBC teamet närmade sig Scientologernas ägor så blev de filmade och när de åkte iväg blev de skuggade. Detta var visst inget ovanligt i organisationen. Allt som görs inom murarna dokumenteras. När avhoppare äntligen fått lämna organisationen sprider organisationen lögner på blandannat socialamedier om avhopparna. De kan också åka hem till avhopparna och hota med att publicera matrial de har från samtal osv. Varför? undrar jag lite stilla. Vad är de rädda för? En sak som för mig är ganska märklig är avtalet man måste skriva på om man vill ingå i sjöorganisationen. scientologernas elitorganisation. Där skriver man på för 1000 000 000 år. Scientologerna verkar vara en ljusskygg organisation som ändå vill synas. Många som säger att en sådan organisation vill man ju inte ha med att göra. Vi som arbetar med ungdomar har säkert hört talas om eller varit i kontakt med Riksorganisationen för ett drogfritt Sverige. De samarbetar mycket med Narconon som är en frontorganisation för Scientologerna. Ja en del spännande saker detta veckoslut med.
 
Ha en bra vecka alla människor och fortsätt gärna att fråga eller kritisera så har jag en chans att tänka på hur jag blir mer nyanserad.
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar