lördag 22 december 2012

1930 eller 2012

 Har brunskjortorna äntligen visat sina fula trynen? Åsa Lindeborg har väl de flesta läst om de senaste dagarna kan jag tro. Kulturchef på Aftonbladet. Hon har ju granskat bl.a  Nationell.nu, Nationell idag, Patriot.nu, Avpixlat, Nordfront, Fria tider och Realisten. Hon han knappt börja förrens hon blev hotad, hon fick gömma familjen, och blir ständigt kränkt på de något högerlutande sidorna vars namn står en bit upp här.
 
Dessa sidor borde rimligtvis drivas av människor/organisationer som inte vill ha demokrati, som inte vill ha tryckfrihet eller yttrandefrihet. Tänk poå det när ni går och röstar nästa gång. De vill inte ha demokrati! De vill ha en stark ledare som kan sköta politiken genom deras partiprogram. Får Åsa skriva vad hon vill? Nä det är klart hon inte får men har man synpunkter på det så går det att anmäla hennes reportage. Enda anledningen till att inte anmäla det är att det antagligen stämmer och då ska man hota, kränka och skrämmas så att andra journalister blir rädda och avstår att leta efter sanningar.
 
Jobbigt för dessa nätskrifter att behöva visa sitt rätta jag när man genom diverse facebook sidor som ska få svensken att känna sig kränkt p.g.a allt möjligt såsom Disneys tomteverkstan, Alladinaskens vita chokladbit, pepparkaksgubbar hit och mörka lucior dit. Ni som gått på de här fjanterierna kolla källan nästa gång det dyker upp något sådant. Stötta på, dela och gilla men tänk på att det kan vara dessa organisationer ni stödjer, gillar och delar material ifrån. Vill ni ändå visa sympatierna med dom så gör det, vi lever ännu i en demokrati men det blir lite dubbelt när man väljer att stödja sidor som SD ut ur riksdagen 2014. Om det inte är för att man hellre vill ha National Demokraterna på deras plats altså.
 
Nä som sagt ni som vill ha det "genuint gammalt svenskt" hoppas ni får er Jul utan el, rinnande vatten, inomhus toa osv. Så ni kan få det som på 1800 talet då heriakin i samhället var tydlig och där man gjorde som de lite högre sade. Man bockade för brödkanten man hade råd att köpa och man krånglade inte så förbannat för man trodde att samhällstoppen var intelligentare.
 
Ni som har problem med att allt inte är mainstream så som ni vill ha det. GRATTIS! Jonas Gardell = Årets svensk! Kul tycker jag, bra representant för mänskligheten tycker jag. Vet att alla inte håller med och får vi SD eller ND i tillräcklig makt för att vara med och bestämma på riktigt så kommer den utmärkelsen säkerligen regleras så att bara Vita hetromän med svenskt blod i ådrorna från bigbang kan bli årets svensk och det skulle ju vara kul? eller? Allt har varit så fånigt i vinter man bryr sig mer om en bortklippt docka i en tecknad film från 30 talet än att det finns odemokratiska partier som håller på att skaffa sig makt tack vare er! Omedvetet kanske. Någon som sett filmen the wave? Kolla den annars, ca 50 min lång på engelska utan svensk text tyvärr. Någon som kom ihåg en man vid Adolf Hitler? Många som undrat hur han kunde få med sig folket. Jag säger bara, vilken jävla tur att sociala medier inte fanns då. Hade de gjort det så hade jag antagligen inte suttit här och skrivit detta utan jag hade nog suttit i mitt kök med ett porträtt på ledaren centralt på väggen och skrivit hur bra han är. Hade fått gömma min son som har ADHD eller så hade jag varit så indoktrinerad i läran att jag lämnat honom till något barnsjukhem dit föräldrar kan gå på söndagspromenad och skrämma sina blonda friska barn med hur det går om man inte gör som ledaren säger.
 
Jag säger inte att ni är dumma om ni gillat eller delat ett inlägg utan att kolla källan men snälla gör det nästa gång, jag tror inte ni är rasister men som sagt kolla källan! Gör en egen grupp om det är något ni irriterar er på men det bara finns suspekta gillasidor för den frågan.
 
Ha en härlig Jul och njut av och ta hand om era nära och kära.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar