tisdag 5 februari 2013

Lite funderingar en Måndags natt

 Tänckte fortsätta lite med Jantelagen i kväll. Vad är problemet med att bryta med Jantelagen egentligen? Läste i Aftonbladet i dag. De är inte nöjda med svenska bandylandslagets insatts i gårdagens VM final. Varför förytsätter man att Sverige ska ta guld i alla VM finaler? I Bandy har inte Sverige vunnit två raka VM en eller två gånger, altså inget som händer ständigt. Samma maed Innebandylandslaget 2011. De förlorade igen en final mot finland. Då är man inget värd. Om spelare har gjort sitt yttersta och krigat för laget men inte nått fram kan man inte vara stolt då?
 
Nog om det. Var det någon som reagerade över att jag stavat Tänkte fel? Jag skrev ett fel på 573 tecken. Det är sådant man lägger märke till. Att jag hade 572 tecken rätt är tydligen ingen bedrift. Det finns människor och ganska många människor som är där ute och kommer anmärka på att jag gör ett fel. Det kanske jag förtjänar eller behöver få veta så jag kan göra rätt nästa gång. Men det är aldrig någon som säger, -Fan va bra Johan, du gör rätt mer än 99,5 % av gångerna. Vilket jag faktiskt gjorde i stycket ovan.
 
Jag kanske är elak men jag vet hur jag fungerar. Jag tror jag gör rätt hela tiden även när jag påpekar andras missar. Jag försöker att tala om för folk när jag tycker dom gjort något bra. Och då måste de gjort något bra. Skulle jag säga bra gjort till allt de gjort utan att tycka det var bra så är ett bra gjort från mig inget man behöver ta åt sig för det blir då ett slentrianuttryck som ingen ändå vet om jag menar något med.
 
Nä jag tänker bli bättre på att lyfta fram positiva saker om de jag möter. Har jag inget positivt att säga är det bättre jag är tyst för är det enda jag kan komma med är det negativa så lär inte den personen vara intresserad av min åsikt någon mer gång. Det negativa kan man ta med sina vänner sedan. Det behöver inte vara att snacka skit för att sänka någon, det kan lika gärna vara terapi för att orka möta den personen igen.
 
Ha en fortsatt bra vecka alla ni och fortsätt vara underbara.

2 kommentarer:

  1. hållee med till hundra......och av respekt till dig kör jag med stavfel med;-)/ tomas

    SvaraRadera