måndag 10 september 2012

Vänner.

 Lördagen den 16:e April 2011 Skrev jag i min blogg att Änglar finns. Veckan som gått har jag verkligen kännt att det är så. Jag var på kurs i Göteborg i tre dagar och har träffat trevliga spännande människor. Härligt att personkemi kan funka så väl i storgrupp på över 30 personer. Andra gången jag träffade alla igen och det är en bra grupp och vi skrattar väldigt mycket och pratar ännu mer. Hur trevligt som helst, ser fram emot nästa tillfälle som är i slutet av November.
 
Hemma från Göteborg hade jag sedan en mycket trevlig dag med vänner jag kännt lite längre, var på studiebesök i i Grannkommunen med en fin vän som jag inte orkat med mig själv utan, en vän som alltid peppar. Fortsatte dagen med tre andra vänner och en massa tjöt. Avslutade veckan med tre tokiga vänner som jag aldrig skulle vilja vara utan. En superhärlig komma bort och ladda batterierna resa till Bohuskusten med fiske trim och tjöt. Nej jag har inte sett mina barn på hela veckan men det brukar jag inte göra varannan vecka så jag passar på den veckan att bara odla mitt ego.
 
Som sagt vänner, så fruktansvärt bra vänner vill man inte vara utan. Tro mig jag vet. Det kan hända när man minst anar det att vänner väljer bort en för att de tror de måste välja sida, eller de har fått klart för sig att de bör göra det. Därför är det skönt att ha vänner spridda i olika vänkretser. Då har man alltid kvar någon. Intressant att vänner man har som hamnar i samma situationer som en själv ibland upplever samma sak med vänner och föredetta vänner. Undrar om jag drar mig till människor som har samma värdegrund, samma intressen, samma humor, eller om det bara råkar bli så för att jag tyr mig till människor med mycket empati och värme?
 
Jag försöker faktiskt och övar på att visa uppskattning för det mina vänner gör för mig, jag är långt ifrån fullärd på detta område men jag ska bli bättre. Och jag är lycklig som har så fina vänner som fattar att jag gillar dom även om jag som sagt visar det lite dåligt ibland. Det låter som att jag inte haft vänner innan denna vecka men det har jag Har haft en mycket bra sensommar med många spännande/kul/trevliga upplevelser med mina vänner. Skriver jag mer nu är det risk för att jag börjar om och svamlar på tills jag somnar så jag avslutar detta inlägg här för hur mycket jag än skriver om vissa vänner så går det alltid skriva en hel del till. Iallafall, TACK mina vänner, ni vet vilka ni är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar