onsdag 31 augusti 2011

Jaha då sitter man här igen.

Onsdag kväll och nu har man börjat komma igång på jobbet igen. Ser fram emot en spännande höst och det har verkligen varit en rolig sommar. Två veckor har jag jobbat med kollo ute på Brittebo lägergård och jag har även jobbat med Jönköpingsfesten vilket var ruggigt kul även om det blev nästan 80 timmar på fyra dagar. Höstens höjdpunkter är väl Karamell(fd Nordisk gårdsbands festival) och Dream Hack w11. Mellan de grejerna ska jag givetvis jobba med allt annat jag har betalt för som Fritidsgårdsverksamhet, Sbu, Lokalt Ungdomsforum, Gränna nätgrupp, Alarm gruppen mot nya droger, Föräldrar förebygger, Utbildningsrådet för Värnamo Folkhögskolas fritidsledarlinje, Tillsammans för Gränna, Tjej/killgrupper, Marknadsföringsgruppen, Fritidsledare online, och säkert ett par grejer till som jag så här dags på dygnet inte kommer ihåg. Kul att skriva det så här, mer än jag trodde faktiskt även om flera saker inte tar speciellt mycket tid. Glömde bort internationella utbyten. Ser man detta förstår man varför jag gillar mitt jobb, men det är inte allt. Har ju bra kollegor också, samt en fantastisk fältare, bra poliser, bra personal på skolorna, bra föreningar och goa ungdomar så klart, sist men inte minst. Det är ju för ungdomarna jag gör allt detta jobb. Som sagt det känns som att det kan bli en riktigt bra höst i Gränna fritidsområde.

1 kommentar: