fredag 5 augusti 2011

Fantastisk kväll i Linköping

En kväll såg jag att en kompis ville ha sällskap på en Europekonsert i Linköping så jag tänkte varför inte. Tre personer åkte igår upp och ville få en nostalgisk "tripp" en härlig sommarkväll. Vilken kväll det blev. Först spelade ett band som om jag mins rätt heter cost quartet och dom var helt ok, kul att lyssna på något nytt som är bra. Efter dom var det Takidas tur att rocka loss och jag kan väl säga att besviken blev jag inte, ett riktigt bra liveband är dom allt. Sen var det Europes tur. Galningarna öppnade med Last look at Eden och då blir man ju lite orolig för hur de ska kunna hålla kvalitén uppe hela konserten efter den kanon öpnningen, men det kunde dom. Joey Tempest är ju oerhört skicklig på att få med publiken, Ian Hauglund är ju helt underbar på trummor och John Norum må börja bli gammal men gitarr spelar han ju som en gud. Resten av bandet gjorde också väldigt bra ifrån sig. Jag längtar redan efter nästa gång jag ska åka och se Europe. Hoppas stort på den nya skivan som är på väg, hoppas den håller samma höga klass som Last look at Eden som enligt mig är den bästa skivan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar