tisdag 17 januari 2017

Det var en gång........

 Men lille Kurt-Åke sitter du här och gråter idag igen? Vad är det som hänt idag lilla vän? Vet du va Ali sa? Han sa att jag ä dum som säger att han inte kan heta det han säger i efternamn, jag kan ju inte säga det så han är ju helt konstig. Åsså sa han att hans familj ska fira nyår fast det inte är nyårsafton. Han får inte göra så här i min sandlåda! Han kan ju ingenting, han har ju fel hela tiden. Då sa han att han skulle säga till polisen att jag var dum. Då sa jag att min pappa kommer och slår polisen och han och hans familj och så kan han åka till en annan sandlåda. Detta är min sandlåda. Men lilla Kurt-Åke så kan vi ju inte ha det, varför gråter Lotta där borta vid gungorna då? Jag slog till henne! Men Kurt-Åke, så gör man inte. Joho det gör man visst det hon satt och lekte med Gabriel och Hassan, jag har sagt att hon bara får leka med mig så då får jag visst slå henne när hon leker med dom andra. Men kunde du inte vara med dom och leka då? Nä det kunde jag ju inte, de lekte ju häst. I min sandlåda leker man Superman och inte något äckligt djur! Men du kan ju leka med Mohammed, han bråkar du ju aldrig med. Jag vill inte leka med Mohammed. Han säger att han är liten men jag vet att han är jättegammal för det ser man ju. Jag vill inte leka med han aldrig! Mamma, kan inte du säga åt honom att inte leka i min sandlåda. Snälla, snälla, jag ska inte slå Lotta mer idag i så fall, snälla. Men du måste ju hitta någon att leka med, du kan ju inte sitta här ensam och gråta. Lek med Kim då.?. Nä det går ju inte, han är ju en äckelpäckel. Jimmie sa att Kim hade försökt att pussa på Mattias. Jätte Äckligt ju. Det sa Jimmie, han hade nästan sett det själv faktiskt. Jaja Kurt-Åke, ska vi gå hem och laga mat? Ja jag är jättehungrig men bara om det blir Falukorv för Mattias sa att man kan bli sjuk av konstig mat som kebab, ris, fetaost, oliver, pizza, paella, gulasch, risotto och sånt där konstigt.  Det sa Mattias att Linus hade blivit, det hade iallafall Björn sagt. Och Björn och Jimmie är bästa kompisar. Jag tror att du ska sova en stund Kurt-Åke innan maten, när man är 42 år så kan man vara i behov av massa sömn. Sov jättelänge, ända tills man kan bota din åkomma utan namn men som verkar vara så in i helvete smittsam. Hoppas forskningen kan hitta de resistenta generna som ändå ganska många människor bär på, människor som är immuna mot genuin dumhet. Ni finns många där ute, hjälp forskningen att sprida ljus över kärlekshandlingarnas helande kraft, Hjälp människor som lider i det tysta likväl de som skriker ut sin smärta över att vara smittade med denna namnlösa plåga som det ändå verkar vara. Ge hundra leende för att ev bara få ett tillbaks. Lita på att "pay it forward" teorin verkligen funkar i verkligheten. Tro mig när jag säger att  ni kan ösa kärlek ur ert inre och slösa med kärlek å det grövsta, ni kommer aldrig ens göra åt så mycket att kärleksbränslenålen rör sig en millimeter. Kärlek och respekt till alla er därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar