onsdag 9 november 2011

Ännu en förvirrad tankegång i timmen den sena, sån är jag.

Varför har jag en bild på en döskalle här???  Varför börjar jag alla inlägg med en bild??? Vet inte riktigt själv men tycker antagligen att det är mer inbjudande att läsa om där finns något som bryter av så det inte bara blir en massa text. Denna dödskalle tror jag i allafall visar lite på vem jag är nu. Ja jag är tråkig som försöker hitta orsaker till de mest meningslösa saker.?! Döskallen ser i allafall glad ut men jag vet inte varför jag känner mig glad, harmonisk, energifull men det gör jag iallafall så det är väll bra hoppas jag. Vet inte varför jag känner mig som en döskalle heller men jag är rätt säker på att jag är på väg åt rätt håll. Det vill säga uppåt på min något märkliga serpentinväg. Och det utan att faktiskt bry mig speciellt mycket av vad andra tycker och tänker. Jag bryr mig mer om det händer spännande saker på vägen och det tycker jag att det gör. Spännande saker för mig kan vara vad som helst som jag inte har väntat mig att möta. Kan vara saker jag gör, säger eller skriver som jag inte trodde jag skulle göra eller om andra gör det. Varför serpentinväg och varför uppåt? tror det har att göra med att jag älskar alperna på sommaren och hösten. När man väl kommit upp till toppen ser man andra vägar som går till andra toppar och det är bara att välja den väg som passar en bäst just då. Just det med överblicken gillar jag och jag känner det som om jag är ganska nära en topp just nu och snart kan göra nya val av vägar. Bara jag inte blir baktung och halkar ner. Nä vet inte ens varför jag sitter och skriver detta, kände bara för det och har du läst ända hit så fanns det väll någon mening med det. Ha det bra alla bloggläsande tänkande varelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar