måndag 16 juli 2012

Hatbrott !?!?

 
 Läste i Jönköpingsposten den 14/7 2012 om Emanuel som blivit misshandlad ett antal gånger p.g.a hans homosexualitet. Jag har en liten fråga. Vart f-n är vi och världen på väg?

Jag antar att de som slår är heterosexuella. Det gör det hela ännu sjukare. Det kan ju inte vara för att dessa grabbar är rädda för att deras flickvänner skulle bli ifråntagna dem av Emanuel. Kan ju knappast vara så att de är rädda för att han ska stöta på de tjejer de spanat in på krogen. Knappast troligt att de är rädda för att han ska våldta dem själva heller. För mig låter det som att det är okej att misshandla homosexuella bara för att det är skoj, jag grundar detta på att det anmäldes 854 hatbrott mot homo och bisexuella under 2011. Samt att hatbrotten mot dessa grupper är de ända brotten där det vanligaste är fysiskt våld.

Vad är det jag inte förstår? Varför ska man utsätta människor man inte känner som inte gjort något mot en för våld. Verkar ju lika intelligent som att man skulle börja misshandla Hundägare som skaffar katt. Vad är det dessa människor fått för sig, kan det vara så att de är höger kristna allihop och hoppas de kan "bota" homosexuallitet med en rejäl omgång stryk, eller är det någon konstig form av sexuell lusta de får när de slår homosexuella? I vilket fall som helst tycker jag det är sjukt.

Ja vad skulle jag säga om mina söner kom hem och berättade att de var homosexuella? Nu blev jag tyst va? Jag har själv aldrig fallit för en hankönad människa så jag vet inte hur känslan för detta är men troligtvis är det någon form av skam eftersom det tar sådan tid innan de flesta vågar komma ut ur gadroben, vilket jäkla fånigt uttryck föresten. Detta kanske man ska ha i bakhuvudet om den dagen kommer då ens egna barn vågar komma ut om det är det som kommer att hända. Jag skulle givetvis stötta mina barn, jag försöker vara ett stöd 100% av deras tid. Jag kommer aldrig tvinga mina barn att tycka som jag. Blir mina barn förälskade i någon av samma kön som dom själva så kommer jag inte protestera. Det är ju antagligen samma känsla av förälskelse som man får när man blir kär i ett hetroförhållande. Varför skulle jag inte unna dom den underbara känslan?

Det jag tycker är lite roligt är ju att vissa kristna människor tycker att homosexualitet är en styggelse. Även om du är bokstavstrogen så tycker jag det är konstigt att reagera med hat. Störst av allt är kärleken står det i boken och det citatet kommer fram vid varenda kyrklig vigsel. Störst av allt är kärleken står det. Inte, störst av allt är kärleken mellan hetrosexuella. Vad det än står mer i boken om kärlek bland homosexuella så står det i allafall att störst av ALLT är kärleken så låt den vara det då oavsett vilket kön personen har man blir kär i. Jag tror inte människor blir kära i "kön" jag tror att människor blir kära i personer som man tycker är underbara och som man vill dela allt med. varför ska det straffas av okända människor bara för att de har en skruv lös och har en annan åsikt.

Ni som tycker det är okej att misshandla människor med olik sexuell läggninmg enligt er. Var går gränsen för var olikheterna går för vad som är värt att misshandla för? Skulle vilja se ett redigt slagsmål på torget mellan de med medmera kort och de med Ica kort. Skit jag har ju bägge, får jag stryk av alla då. Eller ett slagsmål på ölandsbron mellan de med Mercedes och Audi. Eller varför inte i shoppingcentret. Skulle vara kul att se folk komma utspringande från Kapp Ahl och H&M för att göra upp. Som sagt jag förstår inte varför det blir problem för vissa korkade människor bara för att andra har andra preferenser då det gäller sexuell läggning.

Läste på en amerikansk högerkristen extrem sida att det borde vara skottpengar på homosexuella. Får ni tag i vapen så testa dom först på er själva så kanske vi kan få en mer tolerant värld. Varför skulle man döda människor som älskar? Är det för att dom har en förmåga som ni verkar sakna? Vad är det för fel på människor som hatar så? Har de aldrig blivit älskade själva, tror de att det är en smittsam sjukdom, tror dom att de säger och gör saker som andra inte vågar men vill. Känner ett antal homosexuella personer, mest tjejer iofs men ändå homosexuella, inte vill jag väll att de ska misshandlas. det är människor som jag tycker om trots att vi inte har samma sexuella läggning. Det är väll killar som går på krogen med lesbiska tjejer som skulle bli lite aggresiva då man är ute och letar på samma marknad, eller? Nej givetvis inte men då har ju inte hetro killar några problem med homo killar. Om en kille skulle stöta på mig på krogen skulle jag antagligen säga att jag inte är intresserad, inte fan skulle jag slå ner honom. Slår inte heller på tjejer som jag avvisar. Nä för det gör väll ingen men det är okej att slå killar som man avvisar eller?

Nej mer tolerans mot människor som helt ofacistiskt vill leva ett gott liv och ha någon att älska. tror man skulle kunna få lite hjälp av media där. Man kanske inte behöver ha löpsedlar med info om att Anja, Kajsa eller någon annan kändis kommit ut. Inte skriver dom om hetro Zlatan när han gjort något utanför fotbollsplan. Problemet är fortfarande att om en person inte talar om vilken sexuell läggning han/hon har så blir den personen automatiskt satt i Hetrofacket. Varför är det så viktigt vilken sexuell läggning man har? Är det för att det ska funka för SCB eller? Är det viktigt när man anställer folk? Är det viktigt för att få rätt hjälp på sjukhuset? Regnbågsflaggan har sina poänger men ska allt vara HBTQ certifierat? Kanske ska tatuera in regnbågsflaggan på armen på HBTQ personer. Lite som Nazisterna gjorde när de tatuerade judarna i förintelselägren. Ja jag var ironisk. Ursäkta mig men våran skeva värld är lite väl skev ibland för att jag skall kunna hålla mig allvarlig.

Som sagt om du tänkt att yes ikväll ska jag slå en bögjävel så tror jag inte på att du tänkt. Tror inte ens att du kan 3:ans gångertabell. Okej det finns människor med dokumenterade psyksjukdomar men det kan väll inte bara var de som är ute och slår homosexuella. Psykvården kanske bara är dåliga på att ställa rätt diagnos eller så har dessa personer inte lyckats hamna inom psykvården vilket är synd för där kan de få hjälp mot sin aggresivitet.

Som sagt, jag tycker det är märkligt att man vill utöva våld på människor bara för att de älskar. Jag blir själv lätt kär, ibland i kvinnor där jag inte har en chans men inte skulle jag börja misshandla för det, när jag är kär så är våld väldigt frånvarande i mina tankar. Däremot har jag fått stryk en gång för att jag stötte på en tjej som redan hade en kille och detta visste jag om. Men det kan jag ha större förståelse för. Jag gick ju in och förstörde något den killen hade hoppats på.

Döda våldet med KÄRLEK det är mitt budskap i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar