lördag 17 november 2012

Snälla ni som har fått våra röster. Upp till kamp mot rasisterna!

 Funderar bara lite på hur folk tänker. Allt som hänt de senaste dagarna med en två år gammal film. Konstigt att reaktionerna kommer först nu för Soran Ismail lade ju upp en av SD klippt version för säkert ett år sedan där han berättar sin version av det som hände. Men bättre sent än aldrig att den kom ut i sin helhet.
 
Bonnier beställde en opponionsundersökning på hur stödet för SD skulle minska efter det som hänt. SD minskar inte enligt den undersökningen, de fortsätter att öka. Nu börjar jag bli lite skraj. Visst könsord, och fula tillmälen är väl inte någon jätte katastrof men ska vi acceptera det. Ordet självskydd fick en annan innebörd för mig. De känner sig hotade, plockar upp järnrör och sedan försöker de leta upp personen de är så livrädda för. Varför? Känner man sig hotad och den hotfulle inte längre är närvarande så måste man ju vara livrädd för den personen när man letar efter honom igen. Vet inte riktigt. Om jag känner mig hotad och hotet inte är närvarande så söker jag väl inte upp det. Men det kanske bara är jag som är korkad. Ja jag vet att jag kommer få medhåll om min intelligens. Jag tackar för mail och meddelande redan nu så slipper jag läsa dom.
 
De sa till Soran Ismail att "-det här är inte ditt land, det är vårt land!" I helvete heller säger jag då. Inte fan är detta Sverige demokraternas egna land. Aldrig i livet även om fler och fler verka tycka att den tanken är mysig. Skärp er säger jag då. Vad är det för människosyn de där pappskallarna har. Nä jag behöver inte vara respektfull mot SD för dom kränker mitt Sverige. Följer flera pappskallar på Twitter för att jag vill diskutera med dom och jag funderar på att ge upp för maken till frånvaro av intelligens har jag inte sett någon annanstans. Jag är bekymrad över vad som verkar vara okej i Sverige. Bosse Hansson fick bra mycket mera skit för det han sa när AIK hade match än vad SD får nu. (Jo Bosse var helt klart värd kritiken inget snack om det.) VARFÖR? Reinfeldt, Löfven, Sjöstedt, Romsom, Fridolin, Lööf, Hägglund, Björklund ta debatten mot Åkesson nu! Gör något och gör det gärna gemensamt och gör det så att det hörs. Visa svenska folket vart ni står nu. Annars lär ni få problem med ett parti som kan ställa till det nästa mandatperiod. Svenska folket, hur mycket ska SD få förgifta Sverige innan vi fått nog? Jag kanske är ensam om att tycka så här men jag hoppas fortfarande. Och som jag skrev tack för responsen jag kommer att få på mail och i meddelanden, jag är inte trög. Tycker bara inte som ni!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar