söndag 4 november 2012

Förvirrande funderingar framåt natten med förvrängd förståelse av fakta.

 Inget allvarligt ämne i kväll bara lite förvirrade funderingar efter en vecka med lite sömn. Jag kan vara ganska bra på ironi och sarkasm. Jag är inte helt kass alltid på att läsa mellan raderna. Jag har dock lite problem med vissa personer som säger en sak med ord en annan mellan raderna en tredje med kroppsspråk och en fjärde med ögonen. Jag har kommit på varför det är svårt ibland. Människor har ju länge krånglat till språket.
 
En målare tapetserar ju även medans en tapetserare klär om möbler. Varför krånglar man till det så? Vart ligger Spanska trappan? Inte i Madrid i allafall, nä den ligger i Rom. Vad heter Vatikanens livvaktsstyrka? Schweizergardet. Varför? Spanska ridskolan den har man lagt i Wien i Österrike. Varför heter det hungerstrejka när man vägrar att äta? London bridge, den som inte revs av Olof den ståndaktige 1008 ligger i Arizona. Det hundraåriga kriget höll man på med i 116 år. Varför heter det blå hallen när den är röd? Wienerbröd heter wienerbröd även i Danmark men i England heter det Danish pastry. Lite lätt förvirrande.
 
Om ni som känner mig tycker att jag missförstår er så kanske jag gör det med utan att det är med flit. Varför säger man flit, det betyder ju att man anstränger sig hårt. Kanske bättre att säga att jag inte gör det med mening. Kan det vara så att jag är otydlig och förvrängd ibland så att folk missförstår mina intentioner om det nu finns några. Det finns de som blir lömska på mig när jag öppnar truten för ibland gör jag inte som jag brukar och då förvirrar jag mottagaren. Jag försöker vara tydlig när jag tycker det krävs och jag försöker vara väldigt luddig om jag vill ta in andras tolkningar av det jag säger. Sån är jag. Ursäkta mig men detta är nog en sak som jag inte kan ändra på bara för att jag inte vill. Som sagt lite vanliga men "konstiga" ord kan få igång mina rubbade celler och då blir det så här. God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar