lördag 6 maj 2017

Jag vet i allafall hur jag inte vill ha det!

Jag blir inte klok på vissa grejer. Om man tittar på människor och organisationer som står upp mot rasism, nazism, ojämställdhet och annat beteende som strider mot FN:s deklarationer av olika slag eller om man står uppför flyktingar , EU migranter rättvisa, jämställdhet mm så som bl.a. Henrik Schyffert, Malena Ernman, Jonas Gardell, Linnea Claesson, Magnus Betnér, Soran Ismail, Öz Nujen, Rickard Söderberg, Gudrun Schyman m.fl m.fl gör så kallas de gärna PK elit eller kommunist fittor. Om man inte är för Nazism så är man enligt en hel del grupper kommunist. Det verkar inte finnas något mellan de två grupperingarna. Kallar man en person som beter sig som en nazist för nazist så blir hen jätte arg och förklarar gärna att hen inte är nazist bara för hen beter sig som en nazist. Jag måste ju säga det att jag personligen blir ju hellre kallad PK idiot eller kommunistfitta alla dagar i veckan om alternativet är att bli kallad nazist. Det kan man ju tydligen inte heller säga för då är man tydligen landsförrädare också.

Läst på lite på Nordisk motståndsrörelse (NMR) sida och lite material de gärna sprider. Nu när NMR var ute och marscherade den 1:a Maj så hade man uppe en hel del om landsförräderi, Typ hela regeringen och de flesta Allianspolitiker är tydligen folkförrädare. De som tycker det är okej med ett samhälle som jobbar för HBTQ frågor är tydligen folkförrädare. Antirasister är tydligen folkförrädare! Just det Antirasister är tydligen de som inte är emot rasism. Om man är emot rasism så är man enligt NMR folkförrädare. NMR vill alltså bygga upp de nordiska länderna till rasistiska länder. I den nya straffordningen som NMR vill införa så vill man återinföra dödsstraff för förräderi. Alltså vill man ha ihjäl de flesta politiker, alla som inte är emot HBTQ tanken och alla som inte är rasister. Wow säger jag. Ni som tror att demokrati bara består av rättigheter kanske ska fundera ett par varv till varför en rättighet som demokrati styrs med lagar som reglerar även skyldigheter. En skyldighet som ett demokratiskt land har är att slå vakt om demokratin så den inte blir en diktatur där inga demokratiska rättigheter längre finns. Men Johan du måste respektera och acceptera att alla inte tycker som du. Jag accepterar att alla inte tycker och tänker som jag. Jag kommer aldrig respektera en människa som tycker att man kan döda en människa som står upp för FN:s deklaration för mänskliga rättigheter. Jag kommer aldrig acceptera att man bjuder in Nazister i diskussionen runt demokratin ens. Att låta dem sprida sitt hat på gator och torg tycker jag är vidrigt. Lär vi oss inget av historian?

Det man blir glad av är ju att det finns en hel del människor som står upp och demonstrerar emot. Inte rasist men var ju i Falun och visade på att det finns folk som inte vill ha ett Nazistyrt Sverige. Clowner mot rasism var där också precis som lite andra organisationer. Det är ett ljus som mörkret kommer få svårt att släcka. Jag tror ljuset kommer lysa in i minsta lilla kolmörka vrå till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar