tisdag 20 september 2011

En tidig kväll !

 
Sitter man här igen fast lite tidigare än vanligt. Sitter i mitt gamla hem och har fått lite bonus pappatid. Härligt. Gött att se barnen även om det var i går morse jag lämnade dom till skola och dagis. Nu tar det ju en vecka innan jag har dom igen så man får ju passa på och njuta. Tänkte bara på hur bra den här dagen blev när den inte blev som den skulle. Kom ut till en skola där jag och min medarbetare från fältgruppen skulle prata om våra verksamheter i vårt arbetsområde. Vi var ganska glada att vi fått förfrågan att vara med och prata med år 6 och 7 elever. Vi kommer fram till skolan och får där veta att de lagt om hela förmiddags schemat så vi hade precis missat våran chans att prata med sexorna och sjuorna. Det är vid sådana här tillfällen det är bra att ha med sig en medarbetare som är fruktansvärt bra på att utnyttja tid och göra något positivt i stället för att bara tjura i hop och åka hem. Vi fick ut ganska mycket av förmiddagen och vi var, i allafall jag ganska nöjd(a) när vi tillslut åkte därifrån. Nöjda med vårt arbete altså inte nonchalansen från vissa vuxna människor. Om det hade varit första gången så okej men nu är det inte så. Men som sagt bra saker kom ut av dagen och jag kan inte vara sur nu när jag har varit ett par timmar här hos mina tre "små" monster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar