tisdag 20 september 2011

Ännu än förvirrad hjärnbearbetningsprocess så pass sent att man borde sova.


 Sen kväll igen och jag har haft en fantastiskt trevlig kväll på mitt arbete men nu sitter jag här igen. Här på bilden bredvid är ett spöke, kanske ett hjärnspöke, eller, ja något annat. Jag gör saker som misstolkas jag säger saker som misstolkas och jag får andra att misstolka mina signaler, mina känslor, och vad jag nu sänder för något. ELLER? Funderar på om det är jag som misstolkar mig själv hela tiden. Är jag en självbedragare? Tycker inte om och försöker verkligen att låta bli att ljuga men ljuger jag för mig själv då? Hör mycket om vad jag vill, vad jag har för mål med mitt agerande och så vidare. Men är det mitt innersta mina ambitioner som jag hör om eller är jag väldigt svårtolkad? Har inte funderat så mycket på mig själv och min framtid, tar en dag i taget och väntar på att befria andra från mig själv så jag kan börja mitt liv, Johans liv del 2 eller 3 eller vad det nu är. Blundar jag för vart jag styr mina steg? Om så är fallet så kanske jag kommer att gå in i en stolpe eller missa någon spännande omväg. Vet jag vart jag är på väg? Nu låter jag kanske bitter men det är jag absolut inte men har fått mig mer än en tankeställare de senaste dagarna. Helt plötsligt känns tillvaron mer spännande för är det så att det är jag som är trög och mitt undermedvetna som styr så är jag ganska säker på att det inte nödvändigtvis hade varit bättre om jag gjort tvärt om. Jag vet, låter som någon som borde spärras in men jag trivs ute. Jag känner mig rätt lugn, det finns människor som känner mig bättre än dom tror och det är gott att ha sådana att prata med i bland. Det finns vänner från långt tillbaka som vet när jag behöver höra ett hej eller bara gör sig påminda att här är jag. Var inte "rädd" för mig. Jag är samma gamla Johan men något mer förvirrad än för några månader sedan, om det nu är möjligt. Jag tycker det är ganska spännande att inte ha full kontroll på vad som händer och det får man leva med om man efter det här fortfarande vill vara min vän. Ha det gott alla underbara människor och speciellt DU.

2 kommentarer:

  1. Tack ;)

    Spännande resa du har framöver dig med att lära känna dig själv!

    Kram i

    SvaraRadera
  2. Jättespännande, trodde jag kände mig själv väldigt väl men har upptäckt att om jag lyssnar på vissa människor så känner dom till bitar som jag "förtränger", förrut så hade jag bara fnyst åt dom och tyckt visst, men när jag tänker efter inser jag att det är en jäkla skillnad på vem jag är och vem jag vill vara. Ha det Gott Ida och vassego :)

    SvaraRadera