tisdag 6 september 2011

Fotboll

Det här är inte första inlägget jag skriver som heter fotboll men det är ett helt nytt. Sverige har ju åkt till det lilla vackra landet San Marino för att spela en näst intill betydelselös kval match. Jag har tippat på facebook att Sverige vinner med 8-1 men efter 4 minuter så har San Marino haft bästa chansen. Det jag egentligen ville få fram här är hur i helvete kan en intelligent människa som Erik Hamrén ta ut Johan Elmander till den här matchen????? Herr Elmander som tror att det blir en tuff uppgift att slå San Marino!!!!!!!!! För bövelen han har ju inte att göra på plan om han inte tror att de vinner ruggigt stort. Spelar Sverige mot San Marino 100 gånger så vinner de 101 av de mötena. Att Sverige skulle förlora är lika sannolikt som att Jimmie Åkesson skulle få Nobels intelligenspris, eller att Smurfarna skulle byta ut sin hallonsaft mot fickljummen hembränt.  Nä precis det finns inte. Är lite glad i allafall för nu ser det ut som att Sverige kommer göra massa godkända mål framåt. Finns ju bara ett lag på plan. Undrar om herr Elmander har spelat mot Sverige på oddset idag? Han kan ju inte behandla bollen! Ja jag är elak mot Johan men han ska inte spela matcher där han får tänka och ta tid på sig, han behöver motståndare som är på honom hela tiden för när hans reptilhjärna får bestämma hur han ska spela så är han ibland en av europas roligaste fotbollspelare att titta på. Som sagt så länge det står 0-0 kan ju allt hända. Eller? Nä det kan det inte, det ända som kan hända är att Sverige vinner. Ja jag hoppas Johan Elmander får göra ett mål idag så jag får äta upp mina elakheter, och kom ihåg. Det är fotbollsspelaren Johan Elmander jag sågar inte han som person för det jag hört honom och det jag läst om honom så verkar han vara en mycket sympatisk person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar