söndag 29 maj 2011

Gamla minnen.

 Hemskt vad mycket som man inte går runt och tänker på men som ändå poppar upp när man är på vissa platser eller tittar på kort. Troligtvis blir minnena lite bättre ju äldre dom är, det kanske inte var 18 storstrutar man åt om dagen utan kanske bara tre:) . Men vad gör det när man får minnas och komma ihåg lyckokänslorna. Har varit på Bymarksvallen i Jönköping i dag och tittat på fotboll, den senaste matchen jag såg där var för 32 årsedan och då var jag sju år. Den första matchen jag någonsin såg var även den på bymarksvallen. Pappa var tränare för IF Hallbys pojklag födda -65. Jag tror inte att jag missade mer än en handfull matcher på 4 år, min stora idol då var en kille som var lite yngre än de andra men som redan då var en grym foltbollsspelare, han heter Peter Larsson och spelade många år senare i bl.a Ajax och landslaget.
Har även tittat lite i gamla album hos mamma idag, vill ju gärna visa mina barn min barndom, oh vad vi har skrattat åt frisyrer kläder och gamla semester minnen från bl.a Haverdal. Trodde inte jag hade så mycket minnen från när jag var 3-10 år och det kanske jag inte heller har en del grejer har jag nog fått berättat för mig och sedan gjort om till mina minnen.Men roligt var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar