torsdag 5 maj 2011

"En dåres bekännelse"

Ibland känns det som om livet bara rusar iväg och man har ingen kontroll alls även om man inte brukar ha någonvidare kontroll i vanliga fall. När livet tar andra vägar än man planerat så kan det verka vara ett bra tillfälle att stanna till och tänkaefter och utvärdera. Det är ingen hemlighet längre om det någonsin varit det att jag skall skilja mig och nu kanske man lugnt och sansat kan stanna till och titta efter vad det var som hände. Jag lever efter den filosofin att jag ångrar inget jag gjort även om det inte alltid är välövervägda saker som händer. Jag älskar livet och det som hänt är mitt liv oavsett vad. Livet är för kort för att gå runt och ångra sig, är det någon jag gjort illa så ta emot min ursäkt, det var absolut inte meningen. Jag vill aldrig såra någon även om det kan verka så ibland. Jag kan iallafall säga så mycket att jag aldrig varit otrogen mot någon, jag inser att texten innan skulle kunna tyda på det. Men det finns otaligt många andra sätt att såra någon. Jag är inte den som sprider mina innersta känslor även om jag skulle behöva det ibland, gör ett försök nu. Jag kanske inte skall försöka lösa alla mina problem själv, det finns ju människor som uppriktigt lyssnar. Jag kanske borde visa dem som betyder något för mig det någon gång och jag försöker men jag är inte bra på det. Som sagt det kan låta som jag är ångerfull men så är det inte. Det är mitt liv och jag älskar det, det är spännande där finns mycket glädje, lite sorg, stort framtidshopp, många ljuva minnen, många härliga möten med fantastiska människor. Jag älskar att möta nya människor och få uppleva nya saker, mitt liv är ett äventyr som jag får vara med i. Jag hoppas verkligen att jag en dag får sitta och berätta om mitt liv för mina barnbarn om jag får några och att de också ska våga sig ut ordentligt i äventyret livet. Ni som får mig att skratta och må bra, jag älskar er och jag tänker lära mig att visa det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar