torsdag 19 maj 2011

! ? ! ? ! ? ! ? ! ?

 Var nere och gick en promenad vid mitt älskade Vättern. Här känner jag ro, jag känner lugn och jag känner mig trygg. Det finns två element som kan ge mig detta och det är en liten eld eller ett stort vatten. Jag vet inte vad som är fel med mig men vid Vättern skulle jag lätt kunna sitta hela natten och bara lyssna på de lugna vågskvalpen som i kväll eller vid riktigt hård vind höra hur vågorna kastar sig upp på land. Att gå en stund i vattenbrynet när det enda som hörs är några fåglar som fortfarande är uppe och letar mat, och vågorna. Då blir min själ hel och jag känner att inget kan bryta ner mig helt. Jag får ny kraft och det kan behövas ibland. Något har hänt, det som är självklart hur jag skall hantera i mitt liv ena stunden funkar inte i nästa sekund. Jag kan bestämma mig för att säga eller göra så här och nästa sekund gör jag på något helt annat sätt. Detta är väldigt jobbigt för jag har aldrig gjort så förrut och det är antagligen jobbigt för människor runt mig för jag kan bygga upp förväntningar på något och vips så gör jag helt om, för att i nästa stund vara tillbaks på ruta ett igen. Det är när det blivit för mycket så som jag går till min terapeut Vättern som säger till mig. Fortsätt söka efter din lycka och gör det som känns rätt för dig. Och det tänker jag göra även om det innebär många promenader vid Vattenbrynet vid Vättern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar