lördag 16 juli 2016

Hat och hot, hot och hat på Socialamedier.

 Hej igen kära läsare.  I dag tänker jag lägga lite energi på hat och hot. Jag kommer inte hata eller hota någon själv bara belysa lite med mina funderingar och det enda jag kommer att hota är mina och kanske dina fördomar så ta det lugnt.

Jag får ibland speciellt om jag skrivit om att alla människor ska behandlas jämställt diverse hot och hat. Helt förståeligt då jag är för att ge alla samma privilegier. Nej det handlar inte om att byta roller för att en grupp skall få allt det dåliga för att känna på det. Det handlar om att alla skall ha det lika bra. Går det inte utan att minska privilegierna för vissa så är jag för att minska dem, även om jag också "drabbas".

Jag får så lustiga hot. En ville Fritzla mig och en vän i sin källare, polisen hittade ip adress och det var ända uppe i Boden. En skrev att religioner bara är sagor och ville att jag skulle brinna i helvetet! Den gillade jag, tänk att få brinna i en saga. En skrev att jag inte hade ett rätt när jag skrev om våld i nära relation och hoppades att någon vän till  mig skulle banka skiten ur mig och straffknulla mig, han hade uppenbarligen inte fattat alls. Annars är det mest gå och dö, att jag borde läggas in på psyk, att mina barn hatar mig, att mina vänner hatar mig. En slutade skriva när han tyckte att min pappa skulle spöa skiten ur mig, fick ett antal sådana så till slut svarade jag att pappa inte lever så då  gav han upp. Det som är intressant är att det enligt vad som går att utläsa av namn (har kollat på fb och de flesta finns där) så är det bara "män" som skrivit. Har varit lite över 100 mejl (ja nästan alla har vidarebefordrats till en polis) Nog om mig, ville bara visa hur en man kan ha det när han skriver om jämställdhets/feministiska frågor. Inte så illa ändå om man jämför med vad kvinnor som skriver samma saker får stå ut med.  

Zara Larsson blir påhoppad av Jesper Parnevik på Twitter om terrordåden i Paris, hon frågar varför så Jespers flickor hoppar på henne med. Rozsi tycker Zara Larsson ska bli gruppvåldtagen i publikhavet, Peter tycker hon ska bli kulturberikad av koranpedofil (Har inte hittat att det skulle vara ett riktigt ord i vårt språk) och bjuda på kaffe och bullar efter. Ace tycker det är svårt att inte skratta åt flicksnärtan (Zara Larsson), Thomas tror att Zara kan vara ett misslyckat provrörsförsök, Björn tycker hon är väldigt störd, Daniel tror att hon är störd p.g.a incest, Mats förstår om det blir tokigt om en misslyckad abort får yttra sig, Martin kan tänka sig hjälpa Zara då hon antagligen får för lite kuk, Svante tror hon är en lesbohäxa, Christian vill förbjuda så förvirrade flickor att uttala sig offentligt, Jonas undrar om hon upplevt kärlek någon gång, Bosse hoppas hon blir förälskad i en bra man, Jimmy tycker om lesbiska kvinnor på en tv skärm inte bitterfittor som Zara. Kristian vill förbjuda förvirrade flator från att göra uttalanden över huvud taget,  Jimmie tycker kärringar ska sluta diskutera jämställdhet för blandar de sig i blir det aldrig jämställt, Viktor förstår inte varför man lyssnar på henne för hon är ju bara en kvinna, Henrik tycker hon ska söka vård för hon får knulla för lite (???) Magnus tycker hon är psykopat och vill kasta nyckeln, En anonym tycker att Zara är en äcklig parasit som är både ful och äcklig, han vill att Islamister ska våldta henne och att hon sen ska hänga sig. En tycker att en tjej ska lägga sig ner så han kan bajsa det äcklet i ansiktet, hon hade försvarat Zara i en kommentar. Tomas tycker att kommunistsvinet skall  våldtas, en vill vänta tills svenskarna är utbytta mot araber och sen skall hon våldtas. Stannar där, det var bara en bråkdel av det jag sett så ni kan förstå att det finns mycket. Alla namn jag skrivit, utan Zaras då är manliga namn. Hon får en del skit av kvinnor med men det är väldigt lite.  Två  av de nästan 600 som jag sett.  

Så jäkla mycket skit Zara Larsson får stå ut med. Ja men hon uttalar ju sig om att hon hatar alla män Johan, det måste du ju förstå brukar jag ju få vet. Vad ni måste först är att det handlar fortfarande om maktstrukturer, har ni någon fråga om varför Zara säger som hon gör så följ henne på socialamedier och skriv en direkt fråga till henne. Tror nog att hon svarar. 

http://ladydahmer.nu/skillnaden-mellan-manshat-och-kvinnohat/  är en bra Bloggsida om du undrar om mans och kvinnohat. Älskar My Gerdins bild längst ner där kvinnan säger citat  -"Det jag är mest rädd att en man ska utsätta mig för är det där vanliga som vi läser om och ser på  nyheterna varje dag; Att han ska misshandla, våldta eller mörda mig och där mannen säger citat -"Det jag är mest rädd att en kvinna ska utsätta mig för är sådant vi läser i sociala medier ibland;  Att hon sårar mitt ego genom att förolämpa mig eller, i värsta fall skrattar åt mig! D.v.s sånt jag själv dagligen gör mot kvinnor utan att ens tänka på det... slutcitat. 

Har denna gång valt att inte skriva hot och hat riktade till vänner p.g.a att de inte är offentliga personer. Vill inte sprida hat mot Zara heller men tycker det är viktigt att folk fattar och ser vad som händer . Att folk tänker efter och att folk inte måste skriva i affekt, det blir så konstigt då.

Som sagt så tycker jag det är  märkligt att om du som kvinna vill ha jämställdhet så blir du så mycket mer ifrågasatt, hatad, hotad och faktiskt utsatt för våld än en man som vill  ha exakt samma jämställdhet. Ja jag skriver om bara två kön i detta inlägg med men det är för att folk ska läsa färdigt. Väldigt många som slutar läsa vid ord som Hen, hbtq, osv. 

Världen behöver jämställdhet och massor med kärlek, det är vad jag tror.  Så  skicka inga hat eller hot kommentarer, vad är det för fel  med lite konstruktiv kritik istället? 

Kärlek och respekt läsare och vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar