måndag 11 april 2016

Jag ska gifta mig med en oskuld!

Ska nog börja med en Triggervarning. I detta inlägg kommer jag hålla mina funderingar på ett heteronormativt sätt som jag egentligen är helt emot. Jag kommer utgå ifrån att det är man och kvinna som är det normala i ett förhållande vilket jag inte ser som mer normalt än någon annan variant som helst mellan vuxna personer som är tillsammans av fri vilja. Jag kommer utgå från att det finns två kön vilket är ett antal för få, och varför skall vi prata kön alls. Jo för att i detta inlägg vänder jag mig till personer jag diskuterat med, läst blogginlägg av, personer som jag följt i en del diskussioner på alla möjliga sociala medier. Nu vet ni varför detta inlägg kan verka gå emot andra inlägg jag gjort och varför jag just nu verkar bry mig om normer jag tycker är dåliga. Jag gör det för att jag känner att jag inte kan låta bli att ifrågasätta saker jag tycker är märkliga i en vad jag tycker är en redan märklig syn på livet.

Jag tänker gifta mig med en oskuld! Den har jag hört bland vänner, vänners vänner, läst om, sett diskussioner om. Nej det är inte religiöst betingat, möjligen kulturellt och för att skuldbelägga så använder folk religionen, finns ett flertal religioner folk använder sig av för det av någon anledning
. Finns många skitkulturer i världen om ni frågar mig. Från alla världsdelar. Tillbaka till påståendet. Jag ska gifta mig med en oskuld! Jag tycker själva begreppet oskuld är vidrigt. Vad är man skyldig till när man haft sex? Vart är skulden? Vems är skulden? Varför är det skuld? Om du är gift, har samlag en gång, blir med barn, låter barnet födas är du fortfarande oskuld då? Svarar du nej på den frågan så prata aldrig mer om att man och kvinna är det riktiga, eller om oskulder. Är det skuld att skaffa barn så kan du ta vilken religiös skrift som helst och slänga någonstans. Varför religiös skrift? Jo för det är religiösa skrifter som du skuldbelägger din nästa med. Ja det finns lagar som lägger skuld på HBTQ människor, på människor som inte ger bort oskulden efter bröllopet utan innan. Dessa lagar är vad jag hittat framtagna av religiösa ofta fanatiker, oavsett vilken lag i vilket land med vilken religion som helst. Ja jäkla folk det finns egentligen, är en inte ovanlig reaktion. Skuld kan driva människor till handlingar som är fruktansvärda mot andra eller mot sig själv. Det bildas mobbar som förföljer t.ex homosexuella, mobbar som tycker de har befogenheter att skada de syndfulla/skyldiga. Vi har ett purfärskt exempel med operasångaren Rickard Söderberg som har hemlig adress bl.a. för att han står upp för andra människor och är homosexuell till råga på allt.

 Eller så ser du till omedvetet eller ej att någon känner så mycket skuld att de skadar sig själva och i värsta fall begår självmord. Och just att det som kallas sex frivilligt eller ofrivilligt kan vara så skuldbelagt. Ofrivillig sex? Ja typ våldtäkt. Men det handlar bara om makt Johan! Nä det gör nog tyvärr inte det. Makt kan absolut vara motorn men måste du stoppa in din penis i något hål så är det nog även sexuellt, någon form av fetisch som inte är okej men du tydligen inte kan låta bli. Inte okej för att den inte är frivillig för alla inblandade. Finns fetischer där det är helt okej men då är alla med på det och då blir det en annan grej. Men varför lyfta detta? Har du någonsin tänkt när du läst på Aftonbladet  eller annat media om en våldtäkt att lås in den jäveln och kasta bort nyckeln, han har ju förstört hennes liv. Absolut skall sådana människor inte vistas på allmänna ytor. Om det ska vara straff eller vård är en diskussion jag lämnar till ett annat tillfälle. Men kan du stå för att du tycker offrets liv är förstört? Då har du ju lagt skulden på offret. Har pratat med tjejer som blivit våldtagna och efter ett tag när rättegångar o dyl lagt sig och man haft terapi ett tag och är på gång framåt igen så kommer de i håg att det kändes så smutsigt för att folk, inte av elakhet men ogenomtänkt pratade med dom som om livet var förstört. De blev ytterligare skuldbelagda. Det enda de ville var att komma tillbaka till livet och det var enligt omgivningen förstört. Flera har berättat om att de kände att det var deras fel igen. De hade låtit en människa förstöra deras värdighet och rätten till ett bra liv. De kände sig smutsiga och äckliga gång på gång på gång. Visst hade något pucko förstört en del men inte så det aldrig går att laga. Visst det kan ta jättelång tid men någonstans finns viljan att komma tillbaks till "livet" Jag har bara pratat med människor som ser sig som kvinnor om detta men kan tänka mig för det låter rimligt att många som råkat ut för våldtäkt känner igen det här som är en tankegång som en del har. Andra kanske inte har den och det finns inget rätt och fel vad jag ser, alla behandlar sina känslor som de gör även om vissa gör det lika så kan de vara totalt olika. 

Tillbaka till. Jag ska gifta mig med en oskuld! Om du känner så. Du träffar en tjej som du blir jätteintresserad av (Har aldrig hört att det skulle vara kvinnan som säger så) och det visar sig att hon aldrig haft samlag/sex med någon av fri vilja men att det hänt ofrivilligt, alltså genom våldtäkt! Dör ditt intresse av henne då? Om du träffar en tjej och du blir 100% igt intresserad och hon berättar att du är långt ifrån den första men att hon aldrig varit otrogen mot någon. Dör ditt intresse då? Om du träffar en tjej som du blir tokförälskad i och det kommer fram att hon haft massor av män, att hon inte alltid varit trogen men hon säger att hon tänker vara det mot dig. Skulle ditt intresse dö då?  Hur ser din sexuella historia ut själv då? Är du oskuld som kräver en oskuld eller är det bara kvinnor man kan belägga med skuld. 

Oskuldssagan är ju lika dålig som mödomshinnesagan om ni frågar mig. Welcome till 2016!

Varje människa som har åldern inne för att få  ha sex borde ju få ha sex med vem de vill, hur de vill, när de vill så länge alla har åldern inne och är med av äkta fri vilja! Hur jäkla svårt kan det vara. 

Om du väljer att vänta tills du är gift så är det ditt val, säkerligen en fin handling enligt de som tycker det är rätt och jag är säker på att ingen står utanför ditt sovrumsfönster med plakat och skriker att må Oden slita av dig huvudet och mata Fenrisulven med det! Så sluta att säga att Allah kommer straffa dig och du kommer stifta bekantskap med Iblis eller att Gud kommer straffa dig och du kommer få stifta bekantskap med Djävulen. Bara lägg ner! 

Sluta hota med religion. Måste man hota folk att göra enligt religionen rätt så har man ju misslyckats totalt. Du kan inte hota någon att tro. Vill du att någon ska bli säg Kristen så bete dig på ett kristet sätt som gör att folk känner sig nyfikna för att de vill ha något som är bättre en det de har just nu, vad det än må vara. Men prata inte om skuld som inte kan bli ogjord. Vad jag vet så tog Jesus all synd på sig för att vi skulle få leva. Ja men synda inte igen då Johan! Det känns som att min synd är större för dig än för han som dog! för den. Det låter och känns ibland som att det i församlingar, jag har varit på möten i många, minst 25 så kan man acceptera nästan vilka historiska synder som helst förutom när det kommer till sex. Nästan allt som har med synd och sex att göra är näst intill oförlåtligt. Mycket konstigt om man är kristen. Om du blivit av med den så kallade oskulden och du ångrar dig. Du vet att Jesus dog för dina synder. Du borde ha rätten att folk skall se dig som oskuld igen! Om vi ska behålla det skituttrycket! Om du blivit av med den så  kallade oskulden och du tycker att det inte betyder något i sammanhanget så har du också rätt att bli betraktad som oskuld av de som tycker det är viktigt. Dels för att vad du än tycker så dog Jesus enligt dom för dina synder med. Vad dom än tycker så vet de inte vad du är skyldig till egentligen, de kommer hitta på något med hjälp av boken. Bara lugn, det betyder inte ett skit om de nu tror på Jesus. Jag måste säga att det finns församlingar där det går att diskutera dessa frågor. Jag har besökt flera och jag är medlem i en.

Det finns en del onödiga ord i världen. Kan vi inte kasta bort lite. Typ oskuld när det gäller sex. Ta bort! Varför är det så ofta män kan komma undan med idiotiska beteenden och puckotänk? Kan det vara för att de blir bedömda av män. Hahahaha kom och säg att kvinnor står lika högt i rang när det gäller detta och att de kan skuldbelägga män om männen inte vill bli skuldbelagda! Nä skitnödiga män utan koppling till vänster hjärnhalva kommer fortsätta hävda sin rätt till att gifta sig med en oskuld. Väldigt tragiskt faktiskt.

Och det här med att Jag ska gifta mig med en oskuld! kopplar många till mellanöstern. Fast vi har det i så många religiösa, därav flera kristna församlingar i Sverige med. Jag skrev i början att det inte var religiöst styrt. Det är det inte heller, däremot använder vissa religiösa grupper denna typ av kultur för att styra människor. Finns folk till det  i många religiösa sammanhang av olika religiösa inriktningar.

Och det finns totalt onödiga beteenden. Krafter som skriker om yttrandefrihet och tryckfrihet. Samma makter som hotar människor som inte lever efter hetronormen men som tycker och tänker högt. Så mycket hat och hot som t.ex Rickard Söderberg, Jonas Gardell, Mark Levengood m.fl m.fl får stå ut med. När sedan andra kändisar som Malena Ernman och Henrik Schyffert säger vad de tycker och tänker då finns dessa makter där med med hot och hat. Bara för att människor står upp och det är det många som gör så ska det hatas och hotas av dom som skriker om yttrandefrihet! Mycket märkligt beteende, kan vi få bort det där med hot och hat?

Nä jämställdhet är vapnet även mot denna dumhet så plocka fram din feministiska sida så löser vi detta tillsammans. Det lär inte lösas i dag eller i morgon eller om 50 år men vi kan hjälpa kommande generationer genom att som föregående generationer gjort, fortsätta bereda väg för jämställdhet! Och som jag sagt innan. Feminism handlar om jämställdhet och INTE om att byta makt med varandra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar