måndag 20 juli 2015

Jag har alltid sagt.... Bara för att jag sa..... Osv

 Återigen funderar jag på om det inte varit små troll i farten igen. Det är ju inget svårt att kunna få fart på folk om man tar hjälp av media. Folk började dela en massa konstigheter från sidor med avpixlat status. Adam Tensta gick ifrån tv 4s morgonstudio för att tv 4 skulle ha med Louise Andersson Bodin som sagt något om n ordet på youtube om jag fattat allt rätt. Såg något klipp från Youtube och ja hon sa något med n ordet. Folk började skriva diverse hot och hat till henne. Då börjar folk skicka hat och hot till Adam Tensta. Folk tyckte inte om Adam, inte för att han gör dålig musik eller har skeva värderingar utan många skrev om honom som om han vore sin hudfärg och att det skulle vara illa.

Adam Tensta var en av de första som reagerade och fördömde hoten Louise fick. Och folk är lite puckade när de som de uppenbarligen tror är antirasister och feminister skulle skriva att de hoppas att Louise blir knullad i röven av en N.....kuk. Kom igen, vore ju lika jävla dumt som en pingstpastor skulle sätta sig och be till satan. Därav mina funderingar om det inte varit framme små troll. Louise har bett om ursäkt. Har hon kommit på att hon gjort fel och ångrar det är hon då inte värd en ny chans. Klart man får ta att folk reagerar som Adam gjorde men att börja hota som puckon på sociala medier gjort är väl att gå över ett par gränser till. Märkligt är det i allafall att det verkar vara mest vita män som blir griniga när de hör att de är potentionella våldtäktsmän, det är ofta dom som skriver kommentarer som att vissa borde straffknullas, våldtas, få vassa objekt inkörda i vaginan osv... kan någon förklara varför. Ja det är lätt att säga att de inte kan använda sina hjärnor men på riktigt varför?

De som tjänade mycket på det här på sociala medier var Riksdemokraterna och deras ledare Tobbe Mårtensson. Han har fått en väldig spridning på sina videodagboks filmer.

En annan sak som är lite intressant är att en hel del kommentarer från de som försvarade Louise handlade om utseende. Jävla PK maffia som ger sig på en sådan fining som du. Vi står bakom dig vackra du, kom igen snygging jag håller med, det fattar man väl att är man så fin som du så är man inte rasist, lite av kommentarer som gått att läsa (Absolut inte Louise fel). Kusligt tycker jag, hade Pol pott sett ut som Brad Pitt kanske inte lika många fördömt det som hände I Kambodja. Och tänk om Marit Paulsson sett ut som Julia Roberts då kanske fler hade lyssnat på hennes klokheter. Utseende verkar viktigt för trovärdigheten. Mycket beklagligt. Det gör slipsnazisterna än mer farliga.


Trollen lyckades även få igång diskussionen om att jag kallar den inte chokladboll för det hette den inte när jag var liten. Bara för att jag inte säger choklad boll så är jag inte rasist. Jag känner en afrikan som tycker det är okej att inte säga chokladboll osv... Jag kan lova att när en del folk blir arga och kallar någon för bögjävel eller hora så är personen säkerligen inte arg på homosexuella eller prostituerade men det försöker alla lära sina barn att det inte är okej. Jag tror inte snackisen om Jerry Seinfelds bögskämt som inte gick hem var riktat mot homosexuella men det kan bli fel ändå. Skall man skämta eller ta ut sin aggression på en grupp så sparka alltid uppåt så är du på hyfsat säker mark. Därför måste vita cismän vara mer försiktiga än många andra när de häver ur sig saker.

Ytterligare en sak som dyker upp med jämna mellanrum när jag ändå är inne på vita kränkta cis män och eventuella troll är det här med att det finns män som skall gå i försvar  så fort man pratar om till exempel potentionella våldtäktsmän. Man kan ofta läsa på sociala medier hur dessa män på sociala medier skriver om hur helylle de är och att de ska skydda kvinnorna som känner sig nertryckta. Jämställdhet och feminism handlar inte om att beskydda någon för att det finns otäckingar ute där. Det handlar givetvis om att alla skall ha samma möjligheter till allt. Så länge en grupp människor behöver skyddas är det ojämställt!

Det är lite jobbigt att så många delar nyheter från sidor som får avpixlat att framstå som söndagsskolematerial. Läs lite artiklar från de sidor ni länkar från så ni är lite säkrare på vad det är för syften och så slipper ni ses som rasister, homofober eller liknande om det inte är det ni vill alltså.

Sedan verkar vissa tro att för att någon gör eller säger något så är det okej att gör, säga likadant. Tar bara ett kort exempel ni kan fundera på. Om lilla barnet 1 år gammalt sitter och kastar mat och skickar tallriken i golvet är det samma sak som om vuxen 52 åring slänger mat omkring sig och slänger tallriken i golvet?

Och som vanligt, detta är min sanning, behöver inte alls vara din och är den inte din så tänker jag inte skicka några hot till dig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar