måndag 14 januari 2019

Ska vi inte införa statliga bordeller?

Blogginlägg 401. Årets första. Mina funderingar är inte nya bara utvidgade. Ju mer jag läser och lär om vissa saker desto mindre fattar jag, den stora heltäckande bilden spricker och mina kunskaper och mitt tyckande är spritt över ett stort område men allt annat än heltäckande. Det betyder dock inte att jag kommer lägga mig ner och dö i den frågan.

Läste att några politiker ville att vi skulle ha det i Sverige som i Tyskland när det gäller bordeller. Att det verkade som att det var bra på de statligt kontrollerade bordellerna. Det finns tydligen någon saga om att det är Tyska unga snygga tjejer som inte har några som helst problem som bara jobbar på dessa bordeller för att de är så fruktansvärt sugna på sexuell aktivitet att de jublar när du kommer dit och halar upp plånboken så att de till och med får betalt när de gör det de älskar mest, knullar med helt okända män dagarna i ända dag ut dag in, vecka efter vecka, år efter år.

Ett! Jag tänker inte utveckla det där med snygga, det ligger ju i betraktarens ögon och är till 100% irrelevant när man ska beskriva någon. Det är 100% irrelevant annars med. Så vi går vidare med Tyska unga, unga är tydligen innan man fyllt 33 enligt de som tycker det skulle vara bra med Svenska statliga bordeller. Det var ju det där med lyckliga. Hallå Svensson, skulle du tycka det vore okej att din fru/flickvän skulle jobba på bordell för att hon var så sexsugen och hade möjligheten att tjäna grova pengar. Hade det varit okej om det var din 20 åriga dotter som var sugen på att ta ett extraknäck på bordellen för att fylla ut plånboken lite. Inte? Men det är okej för dig att köpa den tjänsten om du skulle vilja? Finns den lyckliga "horan" ? Jag tror inte det efter att följt människor på sociala medier som prostituerat sig av den ena eller andra anledningen. Det är vad jag förstått kvinnor som använder sexsäljandet som självskadebeteende. Det är vad jag förstått kvinnor som hamnat så illa till att de tvingas in i prostitutionen för att ha en gnutta möjlighet att ordna upp livet. När man vet att många av kvinnorna som prostituerat sig har självskadebeteende som många av de som köper sex vet och ändå köper sex av kvinnorna så hävdar jag att det är de männen som prostituerar kvinnorna. Om min dotter skulle börja skära sig i armarna så skulle jag inte ge henne en låda japanska köksknivar i födelsedagspresent. Det vore ju helt orimligt korkat. När en kvinna du vet säljer sin kropp för en stund och du vet att hon använder detta som självskadebeteende men du ändå köper rätten till att utnyttja hennes kropp så är du problemet, det är du som köper en våldtäkt.

Nu blir det ännu vidrigare, jag varnar så här så kan ni välja att sluta läsa om ni vill.

Tillbaka till de Tyska bordellerna. Det finns bordeller som är statligt kontrollerade som säljer Buffé varianter. Förutom matbufféen så ingår samlag med sex olika tjejer, allt för priset av 75 Euro. Tjejerna är inte från Tyskland, de är från bl.a Bulgarien och Rumänien. De tvingas in i verksamheterna av människohandlare. Jag har varit och lyssnat på en kille som heter Mikko som också han använde prostitution som självskadebeteende. Han berättade att han jobbat på bordeller i Amsterdam, Hamburg och Stockholm. I Sverige användes hotellet som bordellen var en del av även till porrfilmsinspelning. När Mikko inte hade kunder så var hans jobb att se till att få i tjejerna som skulle medverka i filmerna så mycket droger att de inte skulle göra motstånd när det skulle köras in stora leksaker i munnen, vaginan och ändtarmen. När en scen var inspelad så skulle han torka bort blod, spyor och spermier ur tjejernas kroppsöppningar, tvätta dem så det kunde göras en omtagning eller en ny scen. Ibland fick han hålla tjejerna som var näst intill medvetslösa så att de inte föll direkt när de fick en lavett eller ett slag för sådana scener är tydligen populära att spela in. När tjejerna inte spelade in filmer åt det världsberömda svenska porrfilmsbolaget så fick de arbeta av skulden för drogerna de blivit i proppade på bordellen. Folk tjänar grova pengar på porrfilmer men tjejerna får sällan betalt som man kan tro att de borde.

Återigen tänker jag även ta upp den svenska längtan att få våldta mot betalning eller köpa sex som svenska mannen säger i Asien och framför allt då kanske i Thailand. Många svenska män säger att de "köper sex" för att hjälpa de stackars flickorna så de får in lite pengar så att familjen kan få det lite bättre. Svenska män är ena riktiga hedersknyfflar på den Asiatiska sexköpsmarknaden NOT! Vill man hjälpa en fattig flicka så ger man henne pengar och kräver inget tillbaka! Om din dotter skulle sitta fast i en brinnande bil och det kommer fram en man och säger till henne att jag hjälper dig ut ur den brinnande bilen om jag får knulla dig lite brutalt, kanske spotta dig i ansiktet och köra in alldeles för stora leksaker i dina kroppsöppningar. Skulle du tycka det vore rimligt? Det är en bra deal, hon skulle överleva och slippa brinna upp. Det är väl ändå värt något? Skulle du inte ens känna lite tacksamhet till den mannen? Skulle du inte berätta för alla dina arbetskamrater vilken hedersknyffel som räddade din dotter? Om inte, varför ej? Han räddade din dotter. Han hjälpte till när hon behövde det som mest. Kom igen var lite generös mot han. Han använde ju kondom, kom igen var lite jävla tacksam att din dotter lever. Hon grät ju dessutom så det blev ju inte riktigt vad han blev lovad, han ville ju ha det trevligt men trots att hon grinade och inte var så tillmötesgående så kastade han inte tillbaka henne i den brinnande bilen. Okej han han gjorde lite mer än vad som var överenskommet men de blåmärkena läker och såret går att sy. Han hjälpte ju trots allt din dotter. Detta är vad asiatiska kvinnor dag ut och dag in utsätts för av bland annat svenska män som tycker att det är en win win situation när de kan köpa sig lite våldtäkt. Detta är vad kvinnor över hela världen utsätts för av män hela tiden, dag ut och dag in.

Det är dags för längesedan att jobba bort prostitutionen, det är inte läge att instifta statliga bordeller. Det är dags att vi människor behandlar varandra med värdighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar